دانشگاه هنر میزبان رییس شورای شهر قشم شد

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۰۲ کد : ۶۱۷۵ اخبار
تعداد بازدید:۴
به گزارش روابط عمومی عصر روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه سال جاری، دکتر حسنایی رییس دانشگاه هنر، میزبان آقای حبیب بازماندگان قشمی رییس شورای شهر قشم بود.

در پی سفر رییس دانشگاه هنر و هیات همراه به استان هرمزگان جهت انعقاد تفاهم نامه ای سه جانبه میان دانشگاه هنر، دانشگاه هرمزگان و استاندار هرمزگان، به منظور گسترش و ارتقای هنرهای بومی و توسعه رشته‌های دانشگاهی هنر و تربیت نیروی انسانی کارآمد در عرصه فعالیت‌های هنری متناسب با فرهنگ اسلامی و گسترش آموزش‌های مهارتی و... ، رییس شورای شهر منطقه ی آزاد جزیره ی قشم جهت ایجاد و گسترش فعالیتهای مشترک، میهمان دانشگاه هنر بود.

آقای بازماندگان قشمی علت حضور در دانشگاه هنر را تقویت و شناساندن فرهنگ و هنر غنی منطقه ی آزاد قشم عنوان کرد و گفت: یکی از حوزه های فعالیت شهرداری و شورای شهر ایجاد بسترهای فرهنگی و هنری است و به اعتقاد من برای داشتن جامعه ای سلامت باید به فرهنگ و هنر آن جامعه توجه ای ویژه داشت. پس از حضور دکتر حسنایی در استان هرمزگان به منظور انعقاد تفاهم نامه ی همکاری با استانداری و دانشگاه هرمزگان،‌ بر آن شدیم تا با ایجاد دانشگاه هنر قشم ظرفیتهای هنری و فرهنگی بسیار غنی منطقه را با جذب دانشجویان، توریست ها و علاقه مندان به هنر و فرهنگ منطقه در مسیری جدید قرار دهیم. ایشان به فراوانی و تفاوت خرده فرهنگهای منطقه اشاره کرده و گفت: فرهنگ جای جای این استان متفاوت است، مثلا فرهنگ موجود در بندرعباس، میناب، قشم، هرمز و... با هم تفاوت دارد. موسیقی محلی استان هرمزگان نیز از تنوع بسیار بالایی برخوردار است به طوری که هر نقطه ای از این استان دارای موسیقی مربوط به خود است که این تنوع و گستردگی،‌ محل بسیار خوبی برای پژوهش و تحقیق است و می تواند برای دانشجویان این حوزه بستری جدید باشد.

رییس شورای شهر با اشاره به سابقه ی همکاری منطقه ی آزاد قشم با دانشگاه فردوسی مشهد در زمینه ی علوم دریایی،‌ عدم وجود امکانات در سالهای گذشته را عامل نبود دانشگاهی جامع در قشم دانسته و گفت: با توجه به مصوبات شهرداری و شورای شهر و موافقت مسئولین منطقه با هدف ایجاد دانشگاه در قشم،‌ راه اندازی پردیس دانشگاه هنر در قشم در دستور کار است و برای این منظور ساختمان فرهنگی و هنری شهرداری می تواند در اختیار دانشگاه هنر قرار گیرد.

دکتر حسنایی رییس دانشگاه هنر در ادامه ی صحبتهای رییس شورای شهر قشم گفت: در انعقاد تفاهم نامه با استاداری و دانشگاه هرمزگان، متوجه ظرفیتهای موجود در قشم شدیم و معتقدیم که این منطقه به تنهایی قابلیت های بسیاری در استان و حتی کشور دارد که می توان از آن بهره برد. 

دکتر حسنایی ضمن تایید صحبتهای رییس شورای شهر منطقه ی آزاد قشم در مورد وجود تنوع هنرهای محلی و نقطه ای،‌ شناسایی و رشد آنها را نمایاندن هنرهای پنهانی دانست و گفت: در مناطق مختلف کشور هنرهایی وجود دارد که مختص آن منطقه است و از نظر بسیاری، پنهان است. این گام می تواند بابی برای سایر مناطق کشور شود. علاوه بر این با توجه به اینکه قشم جزو مناطق آزاد است می تواند محل مناسبی برای حضور و جذب دانشجویان خارجی علاقه مند به هنر و فرهنگ ایرانی باشد.